Het begin - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Kai Bartels - WaarBenJij.nu Het begin - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Kai Bartels - WaarBenJij.nu

Het begin

Door: Kai Bartels

Blijf op de hoogte en volg Kai

09 Februari 2015 | Suriname, Paramaribo

Na een reis van 9.5 uur, kwam ik erg vermoeid aan op het vliegveld. Ik kreeg gelijk een klap van de hitte. Onze taxichauffeur stond te wachten. Hij zat onder de tatoeages en hij had een gouden tand. Het viel mij op dat heel veel mensen een gouden tand hebben. We werden zo hartelijk welkom geheten door hem, dat mijn vermoeidheid gelijk weg was. Hij vertelde ons het een en ander over het land. Robin en ik hebben hem ook beloofd dat we voor hem een keer stamppot zouden gaan maken.

De volgende dag ging ik met vijf vrouwen op stap (Robin,Marloes, Ellen, Marike en Annelijn). Ik werd door een aantal Surinamers aangesproken. Ze zeiden dat ze groot respect voor mij hadden en ze vroegen of ik niet een paar vrouwen wide delen. Ik vond dit erg grappig. 's Avonds kwam ik mijn mannelijke huisgenoot tegen, dit voelde wel als een opluchting (een hele dag tussen vijf vrouwen zitten is het ook niet helemaal).

De dag erna had ik een kennismaking op mijn stage school. De verschillen vielen mij gelijk op. In Suriname hijsen ze 's Ochtends nog de vlag op en zingen het volkslied. De gebouwen hebben geen ramen (door de hitte) en SMART borden zo als wij die kennen hebben ze niet, maar wel een krijtbord. Ik maakte deze dag kennis met mijn begeleidster. Na deze kennismaking liep ik terug naar huis. Onderweg stopte ik bij een supermarkt om er drinken te halen. Ik raakte aan de praat met de eigenaar. De eigenaar vroeg of ik voetbal, ik zei dat ik voetbal. Hij vroeg of ik interesse had om 's Avonds te voetballen. Ik wilde wel een balletje trappen, maar ik dacht gewoon vriendschappelijk. Ik moest meedoen met een echt Surinaams team. Ik moet nu drie keer per week trainen en zaterdag een wedstrijd spelen. De trainer zei dat mijn conditie waardeloos was (door het roken) maar dat hij mij wel in zijn team wilde hebben, omdat ik voetballend erg goed ben.


Verder zijn we nog uit geweest in Club Hava. In die club was salsa avond. Daar heb ik mensen zien dansen.......niet normaal meer. Ik ben ook naar White Beach geweest. Dit is een kunstmatig gemaakt strand in een rivier. We gingen met Sjors zijn Capoeira team. Dit was erg leuk.

  • 10 Februari 2015 - 14:59

    Claudia Zijmers:

    Hallo Kai,
    Ik ben blij dat je goed bent aangekomen. Geniet van je tijd daar in Paramaribo en die Salsa dansen: je neemt toch wel ef een paar lessen he? Kun je dadelijk de blits maken als je weer terug bent.
    Ik hoorde van Bram dat je al behoorlijk bent verbrand :-( niet vergeten te smeren!! Factor 50 of zo!
    Groetjes en veel liefs,
    Claudia

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Suriname, Paramaribo

Minor Suriname

Minor

Recente Reisverslagen:

09 Februari 2015

Het begin
Kai

Actief sinds 08 Jan. 2015
Verslag gelezen: 864
Totaal aantal bezoekers 1487

Voorgaande reizen:

02 Februari 2015 - 06 Juni 2015

Minor Suriname

Landen bezocht: